Saladuslikku HAARP projekti ootab sulgemine

haarpDoc kirjutab, et USA õhujõud plaanivad sulgeda ühe saladuslikuma ja võibolla ülemüstifitseerituma projekti oma ajaloos.

Alates käivitamisest aastast 1993 on HAARP tootnud Alaskal peamiselt müüte, võibolla ka kliimateadlastele olulisi andmeid. 180nest antennist koosnev väidetav energiavoo kõrgemasse atmosfäärikihti suunav ionosfääri uurimiseks loodud lahendus pole tegelikult päris ainuke omasugune olnud – sarnaseid uuringuid on teostatud ka Venemaa pinnal.

Siiski on vaid HAARP saanud süüdistuse kliimarelvaks olemises – seda lausa Venetsueela riigipea enda pressiteates väljaöelduna. Nüüd paistab aga olevat huvi kas teaduse või kliimamuutumise vastu lõppenud olevat ning projekti ootab ametlik lõpetamine.

Alaska ülikool on tundnud taristu vastu huvi, kuid selle ülalpidamise kulud võivad haridusasutusele üle jõu käima hakata.

2 arvamust “Saladuslikku HAARP projekti ootab sulgemine” kohta

  1. Arvan, et siinse loo juurde sobib ehk üks mu YouTube remix, mis baseerub kasutaja ZEROapproaches remixil.

    Nimekiri minu poolt teiste inimeste YouTube videodest YouTube’i JavaScript’i API abil koostatud remix’idest asub mu kodulehekülje autoindex_1 koosseisus ning 2014_05 seisuga on mu kirjutztud JavaScripti programmi eripäraks see, et pärast lehekülje laadimist muusikat pausile pannes lülitub remix-imise režiim välja ning andmevoo, “kvaliteedi”, seadistus tuleb ise, käsitsi suuremaks seada.

    Muuseas, teema-välise kommentaarina mainin, et joon praegust kommentaari kirjutades just oma “hommikukohvi” (kell 12.30) ja unes nägin, kuidas ma “sõitsin” ilusal, siledal, asfaldil millegi rula ja rull-uisu vahepealse asjaga, millel oli madalal kiirusel ja seistes kasutuses rula stiilis 4 ratast ning suurematel kiirustel kasutati nonde 4 asemel kahte, suhteliselt suurt, ~20cm läbimõõduga, kummist, ratast, mis võimaldas seda seadet kuiva ilmaga kasutada ka metsa-rajal, kus harilikult inimesed jalgratastega sõidavad. Rattad olid sel seadmel, sõltumata kasutuses olevast arvust, rula stiilis kaldega roolitavad, kuid 2 ratta korral toimus roolitavuse elekrooniline regulatsioon, kus võeti mootorratta-sõidu stiilis arvesse sõidu kiirust, sõitja pikkust/kõrgust ning sõitja ja gravitatsiooni-kiirendusvektori vahelist nurka. Saapa/botase ning rula pealse osa vahel toimis mingi käristi-mehhanism, s.t. jala asukohta rula laual sai küll muuta, aga selleks tuli jalg sealt kuidagi üles tõsta.

    Sellised imelikud unenäod siis…. :-D

  2. Üks elekroonik mõtles välja, et asfaldi asemel võiks autoteed ja kõnniteed koosneda hoopis kividena laotavatest päikesepaneelidest. Arvan, et tegu on järjekordse petu-projektiga, mille tähe all kogutakse küll üüratult raha, isegi “kickstarter” oli neil saanud üle miljoni dollari, kuid pärast esmase prototüübi valmimist, mis neil juba valmis on, visatakse projekt nurka ja tegeldakse millegi muuga, sest välja-reklaamitud majanduslik effektiivsus on tollel tootel lihtlabane vale. Vastupidisel juhul oleks neil juba ammu nende tänava-kivide mass-tootmine käigus.

Kommenteerimine on suletud