Õppetunnid truudusemurdjate portaali andmevargusest

A3G275 Wedding rings on a dictionary showing the word infidelity

A3G275 Wedding rings on a dictionary showing the word infidelity

Idufirmade ja sotsiaalvõrgustike maailma hiljuti hirmutanud andmevargus “truudusetuid abieluinimesi kokku viivast” Ashley Madison’i nimelisest keskkonnast on alles kuum uudis, kuid mõningaid järeldusi saab sellest ikkagi teha. Paroole tagurpidi lammutades võib nentida, et populaarsust omanud “12345” tüüpi salasõnad on jätkuvalt moes. 35 miljoni konto pealt saab ühtteist järeldada – truudusetus paistab trendikas olevat meeste seas, sest vaid vähem kui 4,6 miljonit nendest kuulub naissoo esindajatele. Nüüd läheb aga asi huvitavaks, sest 4 miljonit nendest nõrgema soo esindajatest pole üldse sisse loginudki! Seega on kogu truudusemurdjate kogukonnast vaid 1,4% neid vallatuid näitsikuid, kes vastaspoolega ka suhelnud on. Veel kehvem paistab olukord 2014 aastal aktiivsete kontode põhjal – vaid 375 naist on postkastist kirju lugenud! Teiste andmekaeve ekspertide sõnul võib suurusjärk olla üsnagi sarnane – 20 miljoni mehe kohta olla vaid 12000 naissoo esindajat, mis näitab kogu ärimudelit hoopis teises valguses. Portaali omanik Avid Life Media ei ole soovinud kasutajaandmeid kommenteerida, tõenäoliselt võetakse arvud ette pettunud maksujõuliste klientide algatatud kohtuasjades.

3 arvamust “Õppetunnid truudusemurdjate portaali andmevargusest” kohta

  1. TheRegister on üldjuhul usaldusväärne, ent antud juhul baseerub nende info vigasel Gizmodo analüüsil. Gizmodo analüüs on tehtud ühe suht sõjaka feministi poolt, kellel on reaalne huvi mehi halvas ja naisi heas valguses näidata – see inimene ei ole ajakirjanikuna, ega millegi “uurijana” usaldatav.
    Ashley Madison-s on muidugi äärmiselt palju võlts-kasutajaid – neist vähemalt 70000 on Avid Life Media poolt loodud võltsprofiilid, edasi läheb asi keerulisemaks. AM, nagu ka paljud teised sarnased ärid müüvad üksteiste koostööpartneritele (Affiliate mudel) kliente. Nüüd on neil “Afffiliate”-l äriline huvi AM-le võimalikult palju “kliente” toota, ning seega on paljud võlts-profiilid tekitatud AM otseste koostööpartnerite ning omakorda nende koostööparterite poolt.
    Lisaks on paljud võltsprofiilid tekitatud ka üksiküritajate poolt (näiteks pannakse kasutajanimesse info kliendi meelitamiseks kuhugi mujale) ja kolmandate firmade poolt, kes AM kliente üle tahavad lüüa – neid profiile tekitatakse igal tasemel – otse AMs, ja koostööpartnerite juures.
    Seoses kõigi nende probleemidega on väga raske hinnata reaalset naiskasutajate hulka.

    Samas on AM-s naisterahvaid ikkagi rohkem kui Gizmodo paskvillis kirjeldatud – Internetis on palju postitusi, kus isikud, kes väidavad olevat naisterahvad ja kirjeldavad oma AM kogemusi – piisavalt palju, et statistiliselt ei saa Gizmodo numbrid korrektsed olla.
    Gizmodo analüüs baseerub kolmel andmebaasi väljal – sisselogimine/viimane jututoa kasutamise aeg/viimane meili lugemise aeg – samas on paljud naisterahvad peale lekkimist kergendust väljendanud, et kui nad oma andmeid vaatasid, siis olid need väljad korrektselt täitmata.
    Kaks võimalikku põhjust:
    1) AM tarkvara on vigane, me juba teame, et mees- ja naiskliente koheldakse erinevalt, see et andmebaas ebakonsistente on ei ole üllatus
    2) Team Impact-l on agenda, ning nad otsustasid naiste infot veidi tüünida, enne andmete avaldamist – AM sellele vastu tõenäoliselt vaidlema ei hakka, veel vähem nais-kliendid, kes truudusetussüüdistusest vabanevad.

    • “kokku” 70K AM “ametlikku” libakontot, mitte x kasutaja kohta – vaatasin ise üle.
      Lisaks on muidugi kordades rohkem libakontosid AM-i scammivatelt affilatelt, nende alam-affiliatidelt ja ka üksiküritajatelt, kes AM kliente kuhugi mujale üritavad meelitada.

Kommenteerimine on suletud